CO je nového v roce 2018?
13.02.2018
Do nového roku 2018 jsme pro Vás přichystali několik zajímavých novinek v našem leteckém simulátoru Airbus A320.
Nové sidesticky s hydraulickým systémem.
Naše nové sidesticky jsou vybaveny, stejně tak jako ty ve skutečném letounu, precizním hydraulickým systémem, který zajišťuje plynulost ovládání a pomáhá oddělit jednotlivé osy řízení. Byly přímo u výrobce otestovány a vyladěny piloty Airbusu A319/A320. V průběhu letu v našem simulátoru tak zažijete velmi reálný pocit ovládání letounu. Jedná se o věrnou repliku skutečných sidesticků z letounu A320.
Sidestick je základním ovládacím prvkem dopravních letadel Airbus A320. Jedná se o zařízení, které pilotovi umožňuje ovládat křidélka a výškovku letounu a tím provádět základní letové manévry. Nejsou však přímo propojeny s ovládacími plochami, všechny manévry pilotů jsou nejprve vyhodnocovány a korigovány počítačovým systémem, tím je zaručena nejen bezpečnost jednotlivých manévrů, ale také hladké ovládání letounu v různých letových situacích.
Sidestick není joystick, jeho chování při řízení je v mnoha ohledech výrazně odlišné, a to především z hlediska způsobu jeho ovládání a odezvy.
Simulace motorů IAE (International Aero Engines).
Ke stávající verzi A320-214 s motory CFM jsme nově přidali i verzi A320-233 s motory IAE V2500. Nyní si tedy můžete vyzkoušet a ověřit, jak se tyto dvě verze motorů liší z hlediska práce pilota a z hlediska zobrazení motorových parametrů v kokpitu.
V případě výcviku skutečných pilotů, kteří jsou v přípravě na výběrová řízení nebo typové zkoušky, jsme schopni poskytnout obě verze simulace včetně nácviku závad a abnormálních postupů.
Letouny Airbus A320 se dodávají se dvěma typy motorů, CFM a IAE. Motory se kromě výkonu liší též charakteristickým zvukem a rozdílnou interpretací funkčních parametrů v kokpitu.
Motory CFM jsou osazeny např.v letounech ČSA, motory IAE pak např. u společnosti Wizzair.
Stolky v kokpitu (Tray Tables)
Jedná se o prvek typický pro kokpit Airbusu A320/330/340, který zvyšuje pohodlí a komfort práce obou pilotů zejména v předletové přípravě. Stolky jsou plně funkční a stejně jako v pravém letounu se zasouvají přímo do palubní desky.
Zpět